Vill du ha hjälp?
Kontakta oss
Hör av dig så får du personlig hjälp.
Du kan också söka svar i vårt hjälpcenter.
E-post: support@hunddagisappen.se
Telefon: 010-330 66 50
Frågor och svar
Vi har samlat och besvarat några vanliga frågor som vi får från hundägare och personal om hunddagisappen.
CSS Close top accordion
Vad gör jag om mitt hunddagis inte visas i listan?
Om du inte hittar ditt hunddagis i listan när du lägger till din hund så kan du skicka en förfrågan till ditt hunddagis om att komma igång med hunddagisappen.
Välj Sök och ange ditt hunddagis i sökfältet.
Välj Lägg till ditt hunddagis.
Ange Hunddagis, Stad och E-postadress till ditt hunddagis.
Tryck på Skicka förfrågan.
Din förfrågan om att komma igång med hunddagisappen skickas till den e-postadress som du har angett. När personalen har lagt till ditt hunddagis kommer det att visas i listan.
Kan flera hundägare ansluta sig till samma hund?
Varje hundägare som vill ansluta sig till en hundprofil behöver registrera sig som användare i appen och Lägga till hund. Om en annan hundägare redan har skapat en profil för din hund får du en förfrågan om att ansluta dig till samma hundprofil när du lägger till din hund.
Viktigt! Var noga med att ange samma Namn, Ras och Födelsedatum för din hund som den första hundägaren angav när du lägger till din hund.
Om du anger samma uppgifter för hunden får du en fråga om att ansluta dig till samma hund.
Välj Anslut så blir ni kopplade till samma hund när din förfrågan är godkänd.
Om du inte får en fråga om att ansluta dig till samma hund har du angett andra uppgifter för Namn, Ras eller Födelsedatum jämfört med tidigare angivna uppgifter för hunden. Kontrollera och jämför hundens uppgifter med den första hundägaren.
Hur hanterar jag hundens Anhöriga?
Hundägare är registrerade som användare i Jojna. Det innebär att personen har egen inloggning med befogenhet att hantera sin egen profil och hundens uppgifter.
Anhöriga är inte registrerade som användare i Jojna. Personen har inte möjlighet att ändra sin egen profil eller hundens uppgifter.
Hundägare ansvarar för att lägga till, ändra och radera Anhöriga till hunden.
Anhöriga är personer som personalen bör ha kontaktuppgifter till i händelse av behov.
Notera! Du behöver inte lägga till en annan hundägare som Anhörig om den personen vill registrera sig som användare i Jojna. Alla registrerade hundägare som är anslutna till hunden visas automatiskt under Anhöriga.
För att lägga till en Anhörig till hunden så öppnar du fliken Min hund och klickar på din hund.
Välj Anhöriga och klicka på Lägg till (+).
Ange personens uppgifter och välj Spara.
För att ändra eller ta bort en Anhörig så öppnar du personens profil och väljer Ändra eller Radera.
Hur döljer jag min profil?
Du kan dölja din egen profil för andra hundägare på ditt hunddagis. Personalen kan dock alltid se din profil.
Öppna fliken Inställningar och välj Min profil.
Klicka på Ändra (pennan uppe till höger på sidan) och markera Dölj min profil och välj Klar/Spara.
Hur döljer jag hundens profil?
Du kan dölja hundens profil för andra hundägare på ert hunddagis. Personalen kan alltid se hundens profil.
Öppna fliken Min hund och välj din hund i listan.
Välj Hundens Profil och klicka på Ändra (pennan uppe till höger på sidan).
Aktivera Dölj hundens profil och välj Klar.
Kan jag ändra hundens uppgifter?
Om du vill ändra uppgifter för din hund (till exempel Namn eller Profilbild) så öppnar du fliken Min hund och trycker på din hund.
Välj Hundens profil och klicka på Ändra (pennan uppe till höger på sidan).
Ändra uppgifter och välj Klar.
Hur lägger jag till flera hundar?
Om du vill lägga till fler hundar så öppnar du fliken Min hund och klickar på + tecknet.
Välj hunddagis samt grupp och ange hundens uppgifter.
Klicka på Spara så skickas din förfrågan till ditt hunddagis.
Hur lägger jag till och ändrar hundens schema?
Under Min hund finns funktionen Schema där du kan lägga till, ändra eller radera din hunds schema. Du kan skapa ett schema för en enskild dag eller välja att upprepa samma schema för flera dagar.
Du anger schema för de dagar som hunden behöver hundomsorg. De dagar som din hund inte behöver hundomsorg anges inget schema.
Tryck på + för att lägga till schema.
Välj dag och tid för start av schemat.
Välj sluttid för schemat.
Välj Klar eller Upprepa samma schematider för andra dagar.
När du väljer att upprepa schema så anger du vilka veckodagar som detta schema ska gälla.
Sedan väljer du dag då detta schema ska sluta att gälla.
Du kan även välja att lägga till samma schema för alla dina hundar om du har flera hundar i appen.
Om du vill ändra eller ta bort schema så trycker du på dagen i listan över scheman.
Tryck på Radera för att ta bort schemat.
Tryck på Ändra (pennan uppe till höger på sidan) för att ändra tider. Välj Klar.
Hur fungerar funktionen Anmäl ledighet?
På sidan Min hund finns en funktion för Anmäl ledighet. När du aktiverar funktionen visas hunden som Ledig för personalen. Detta gäller omgående till dess att du avaktiverar funktion.
Om du istället vill anmäla hunden som ledig på förhand för en kommande period så ska du utelämna schema för de dagar som hunden ska vara ledig. Det vill säga, de dagar som hunden ska närvara anges med schema.
Vad är hundens Portfolio?
Hundens portfolio samlar alla inlägg där personalen har taggat din hund.
Öppna fliken Min hund och välj din hund i listan.
Välj Portfolio för att se alla inlägg som personalen har lagt till i din hunds portfolio.
Hur ändrar jag mitt telefonnummer?
Du kan ändra telefonnummer för inloggning till din profil i appen.
Gå till fliken Inställningar.
Välj Min profil.
Välj Ändra.
Välj Ändra telefonnummer.
Ange det nya telefonnummer du vill logga in med.
Välj Spara.
Logga in i appen med ditt nya telefonnummer.
Du kan även kontakta support så hjälper vi dig.
Hur ändrar/raderar jag min kommentar i ett inlägg?
Öppna inlägget genom att klicka på din kommentar eller Visa alla kommentarer.
iPhone/iPad: Tryck på din kommentar och dra den till vänster på skärmen så öppnas en meny.
Välj Ändra eller Radera.
Android: Tryck på de tre vertikala punkterna höger om din kommentar så öppnas en meny.
Välj Ändra eller Radera.
Påminn är en funktion som skickar en påminnelse till personalen om att titta din kommmentar.
Hur raderar jag hundens profil?
Öppna fliken Min hund och välj din hund i listan.
Välj Hundens profil och klicka på Ändra (pennan uppe till höger på sidan).
Välj Radera profil längst ner på sidan och bekräfta ditt val för att radera din hunds profil.
Viktigt! Valet att radera hundens profil går inte att ångra. Allt innehåll såsom t ex foton och video raderas.
Hur raderar jag min profil?
Viktigt! När du raderar din profil så raderas även din hunds profil inklusive foton och videor i hundens portfolio.
Om det finns andra registrerade hundägare som är anslutna till din hund så raderas inte hundens profil utan endast din profil.
Öppna fliken Inställningar och välj Min profil.
Klicka på Ändra (pennan uppe till höger på sidan) och välj Radera profil längst ner på sidan.
Bekräfta ditt val för att radera din profil.
CSS Close top accordion
Hur bjuder jag in hundägare och personal?
Både Admin och personalanvändare kan bjuda in hundägare.
Endast Admin kan bjuda in personalanvändare.
Notera! Ditt hunddagis måste ha skapat en grupp för att dina hundägare och personalanvändare ska kunna ansluta sig.
Bjud in användare är en funktion för att informera dem om att ni använder Jojna men det är inget krav att använda funktionen. De behöver bara ladda ner appen, registrera sig som användare och skicka förfrågan till ditt hunddagis.
Om du vill bjuda in användare till ditt hunddagis så öppnar du fliken Hundar och väljer en grupp.
Tryck på Lägg till under Hundar (för bjuda in ny hundägare) eller under Personal (för att bjuda in ny personalanvändare).
Tryck på Bjud in ny hundägare / Bjud in ny personal och tillåt åtkomst till dina kontakter om du vill hämta kontaktuppgifter från adressboken på din enhet.
Markera kontakt(er) i listan som du vill bjuda in och välj Klar.
Du kan välja att skicka inbjudan via sms eller e-post.
Tips! Vill du bjuda in personer som inte finns med i adressboken på din enhet?
Tryck på Sök och ange personens telefonnummer eller e-postadress manuellt i sökfältet.
Tryck sedan på knappen Bjud in så skickas din inbjudan.
Hur fungerar grupper?
Admin måste skapa minst en grupp på ditt hunddagis för att hundägare och personalanvändare ska kunna ansluta sig.
Grupper används om ni vill dela upp hundar utifrån t ex storlek, boxar, område el dyl. När ni skapar inlägg, händelser eller checkar in/ut hundar så kan ni välja enskilda grupper.
Om ni inte har behov av att dela upp hundarna i olika grupper kan ni skapa en gemensam grupp för alla era hundar.
Hur lägger jag till/ändrar/raderar en grupp?
Admin på ditt hunddagis kan skapa, ändra och radera grupper.
Skapa Grupp:
Öppna fliken Hundar och tryck på Lägg till (+ ikonen uppe till höger på sidan).
Ange gruppens Namn och välj en färgmarkering.
Tryck på Nästa.
Du kan bjuda in personalanvändare till gruppen nu eller senare.
Tryck på Klar.
Ändra Grupp:
Öppna fliken Hundar och välj grupp.
Tryck på Ändra (pennan upp till höger på sidan) och gör önskade ändringar.
Tryck på Klar.
Radera Grupp:
Viktigt! Alla hundar som tillhör gruppen kommer att tas bort från ert hunddagis när gruppen raderas. Flytta hundar till annan grupp innan du raderar gruppen om de fortfarande ska vara anslutna till ditt hunddagis.
Öppna fliken Hundar och välj grupp.
Tryck på Visa alla personal.
Tryck på Ändra (pennan upp till höger på sidan) och radera alla personalanvändare i gruppen genom att trycka på det röda krysset.
Bekräfta ditt val och tryck på Klar.
Vad är skillnaden på Admin och Personalanvändare?
Admin hanterar grupper och har automatiskt tillgång till alla grupper på ert hunddagis. Admin kan bjuda in, lägga till och ta bort personal från grupp. Admin kan även ändra uppgifter om hunddagiset och hantera abonnemang.
Personalanvändare har endast tillgång till grupp(er) som godkänts av Admin.
Både Admin och personalanvändare kan bjuda in hundägare samt flytta och ta bort hundar från grupp.
Kan vi ändra Admin?
Ni kan vara flera Admin på ert hunddagis. Ni kan också byta Admin från en personal till en annan.
Lägg till Administratör:
Admin på ert hunddagis öppnar fliken Inställningar och trycker på Personal.
Välj personalanvändare och markera Administratörsbehörighet.
Bekräfta valet genom att trycka på Tilldela.
Ta bort Administratör:
Administratören på ert hunddagis öppnar fliken Inställningar och trycker på Personal.
Välj personalanvändare och avmarkera Administratörsbehörighet.
Bekräfta valet genom att trycka på Frånta.
Tänk på att ni måste ha minst en Admin på ert hunddagis.
Hur fungerar funktionen Dagens notis?
Dagens notis är en funktion för att framhäva viktig information för dagen. Innehållet i Dagens notis visas som en fast notis överst i Flödet hos alla era användare på hunddagiset under hela dagen.
Lägg till Dagens Notis:
Öppna fliken Hundar och välj en grupp.
Tryck på Visa hela veckan och tryck på + ikonen (uppe till höger på sidan).
Lägg till information och välj datum.
Tryck på Klar.
Ni kan Ändra eller Radera innehållet i Dagens notis genom att trycka på önskad dag på sidan Veckans notis och sedan välja Ändra (pennan uppe till höger på sidan) eller Radera notis (längst ner på sidan).
Kan personalanvändare tillhöra flera grupper?
När Personalanvändare registrerar sig väljer man sitt hunddagis och den/de grupp(er) som man önskar tillhöra och skickar sin förfrågan. Admin tillhör automatiskt alla grupper på hunddagis.
Om en Personalanvändare senare önskar tillhöra flera grupper kan Admin lägga till användaren i nya grupper eller personalanvändaren kan själv skicka nya förfrågningar.
Skicka ny förfrågan till grupp:
Öppna fliken Hundar.
Tryck på Lägg till (+)
Välj ditt hunddagis och den eller de nya grupper som du önskar tillhöra.
Skicka din förfrågan.
Hur lägger Admin till personal i en grupp?
Personalanvändare kan tillhöra flera grupper på ditt hunddagis.
Admin kan lägga till en personalanvändare i flera grupper.
Lägg till Personalanvändare i en grupp:
Välj fliken Hundar.
Välj den grupp som du önskar lägga till personalanvändaren i.
Tryck på Lägg till (+) under Personal.
Tryck på + intill den/de personalanvändare som du vill lägga till i gruppen.
Välj Klar och bekräfta ditt val.
Vad är skillnaden på inlägg i Flödet och Meddelanden?
Inlägg i Flödet används för att publicera textinnehåll med eller utan bifogade foton/video/dokument till grupp/grupper, personalen, hundars portfolio eller alla på ert hunddagis.
I Meddelanden kan du välja fritt vilken/vilka användare på ert hunddagis som ska få meddelandet. Du kan skicka text, foto eller video till en eller flera mottagare inom olika grupper.
Kan jag ändra/radera ett inlägg i Flödet?
Du kan ändra text i ett inlägg men inte bifogade foton, video eller dokument. Om du vill ändra bifogade filer så behöver du radera inlägget och skapa ett nytt inlägg där du bifogar foto/video/dokument som du vill publicera.
För att radera ett inlägg eller ändra texten i ett inlägg trycker du på de tre punkterna till höger om inlägget och väljer Ändra inlägg eller Radera inlägg.
Kan jag ändra/radera en kommentar?
Öppna inlägget genom att klicka på kommentaren eller Visa alla kommentarer.
iPhone/iPad: Dra kommentaren åt vänster på skärmen så öppnas en meny.
Välj Ändra eller Radera.
Android: Tryck på de tre vertikala punkterna höger om kommentaren så öppnas en meny.
Välj Ändra eller Radera.
Hur tar jag bort en hund?
Öppna fliken Hundar och välj grupp.
Klicka på Visa alla hundar och välj Ändra (pennan uppe till höger på sidan).
Tryck på det röda krysset till höger om hundens namn för att ta bort hunden.
Välj Klar och bekräfta ditt val.
Hur byter jag grupp på en hund?
Hundar kan endast tillhöra en grupp. Du kan byta grupp för en hund genom att öppna fliken Hundar och välja den grupp du vill flytta hunden till.
Välj Lägg till under Hundar och markera hunden/hundarna som du vill flytta till gruppen.
Välj Klar och bekräfta ditt val.
Hur tar jag bort personal från en grupp?
Admin kan ta bort personalanvändare från en grupp.
Välj fliken Hundar och klicka på gruppen som personalanvändaren tillhör.
Tryck på Visa alla personal och välj Ändra (pennan uppe till högre på sidan).
Välj användare som du vill ta bort genom att klicka på krysset.
Välj Klar och bekräfta ditt val.
Upprepa detta för samtliga grupper som personalanvändaren tillhör om du vill ta bort användaren helt från ditt hunddagis.
Vad gör jag om mitt hunddagis inte visas i listan?
Om du inte hittar ditt hunddagis i listan när du registrerar dig som Personalanvändare så kan du skicka en förfrågan till ditt hunddagis om att komma igång med hunddagisappen utan kostnad.
Välj Sök och ange ditt hunddagis i sökfältet.
Välj Lägg till ditt hunddagis.
Ange Hunddagis, Stad och E-postadress till ditt hunddagis.
Tryck på Skicka förfrågan.
Din förfrågan om att komma igång med hunddagisappen skickas till den e-postadress som du har angett. När ansvarig person har lagt till ditt hunddagis kommer det att visas i listan.
Jag har nytt telefonnummer. Hur ändrar jag detta?
Du kan ändra telefonnummer för inloggning till din profil i appen.
Gå till fliken Inställningar.
Välj Min profil.
Välj Ändra.
Välj Ändra telefonnummer.
Ange det nya telefonnummer du vill logga in med.
Välj Spara.
Logga in i appen med ditt nya telefonnummer.
Du kan även kontakta support så hjälper vi dig.
Hur raderar jag min profil?
Viktigt! När du raderar din profil så raderas all din data och valet kan inte ångras.
Om du är ensam Admin på ditt hunddagis måste du först utse en ny Admin innan du kan radera din profil.
Öppna fliken Inställningar och välj Min profil.
Klicka på Ändra (pennan uppe till höger på sidan) och välj Radera profil längst ner på sidan.
Bekräfta ditt val för att radera din profil.
Do you need help?
Contact us
If you have any questions about Jojna App, our support team is here to help via support@hunddagisappen.se or chat.
You can also search for answers in our Help Center.
Frequently Asked Questions
Find answers to the most commonly asked questions below.
We are here to help you. Contact our support team if you did not find what you were looking for in our FAQ.
CSS Close top accordion
How to invite Dog Owners and Staff to your dog daycare
Both Admin and staff users can invite dog owners.
Only Admin can invite staff users.
Note! Your dog daycare must have created a group in order for your dog owners and staff users to join.
Invite users is a feature to inform them that you are using Jojna, but it is not a requirement to use this feature. They only need to download the app, sign up as user and send a joining request to your dog daycare.
If you want to invite users to your dog daycare, open the Dogs tab and select a group.
Tap Add under Dogs (to invite a new dog owner) or under Staff (to invite a new staff user).
Tap Invite New Dog Owner / Invite New Staff Member and allow access to your contacts if you want to get the contact details from the address book on your device.
Select the contact(s) in the list that you want to invite and select Done.
You can choose to send the invitation via SMS or email.
FYI! Do you want to invite people who are not in the address book on your device?
Tap Search and enter the person’s phone number or email address manually in the search field.
Then tap the Invite button and your invitation will be sent.
How do Groups work?
Admin must create at least one group for your dog owners and staff users to join your dog daycare.
Groups are used if you want to separate your dogs based on, for example, size or room. When creating posts, events or checking dogs in/out, you can select individual groups.
If you do not have any need to separate your dogs into different groups, you can create a joint group for all your dogs.
How to add, change and delete a group
Admin at your dog daycare has access to create, edit and delete groups.
Add Group:
Open the Dogs tab and tap Add (+ icon).
Enter group name and pick a color tag.
Tap Next.
You can invite Staff Users to the group now or later.
Tap Done.
Edit Group:
Open the Dogs tab and select group.
Tap Edit (pencil icon) and make your changes.
Tap Done.
Delete Group:
Note! All dogs connected to the group will be removed from your dog daycare when a group is deleted. Move the dogs to another group before deleting the group if the dogs are to remain connected to your dog daycare.
Open the Dogs tab and select group.
Tap See All Staff Members.
Tap Edit (pencil icon) and delete all staff users in the group by clicking Delete icon.
Confirm and tap Done.
What is the difference between Admin and Staff User
Admin manages groups and automatically has access to all groups at your dog daycare. Admin can invite, add and remove staff users from group. Admin can also change information about your dog daycare and manage the subscription.
Staff users only have access to group(s) approved by Admin.
Both Admin and Staff users can invite dog owners and move and remove dogs from groups.
How to change Admin at your dog daycare
You can be more than one Admins at your dog daycare. You can also change Admin from one staff user to another.
Add Admin:
Admin opens the Settings tab and taps Staff Members.
Select a staff user.
Enable Assign Admin role.
Confirm by tapping Assign.
Remove Admin:
Admin opens the Settings tab and taps Staff Members.
Select a staff user.
Disable Revoke Admin role.
Confirm by tapping Revoke.
Note! There have to be at least one Admin at your dog daycare.
How to add staff user to other group(s)
When Staff users are signing up, they select a dog daycare and the group(s) they want to be connected to. Staff can be connected to several groups.
Admin is automatically connected to all groups at your dog daycare.
If a Staff user wants to be connected to other group(s) later on, Admin can either add the Staff user to new group(s) or the Staff user can send a new joining requests.
Staff user: Send new joining request to group:
Open the Dogs tab.
Tap Add (+)
Select your dog daycare and the new group(s) you want to be connected to.
Send your joining request.
Admin: Add Staff user to group:
Select the Dogs tab.
Select the group to which you wish to add the staff user.
Tap Add (+) under Personnel.
Tap + next to the staff user(s) you want to add to the group.
Select Done and confirm your choice.
What is Today's Note?
Today’s Note is a feature to highlight important information of today. The content of Today’s Note is displayed as a fixed post at the top of the Feed for all users at your dog daycare throughout the day.
Add Today’s Note:
Open the Dogs tab and select a group.
Tap See Full Week and tap the + icon (top right of the page).
Add information and select a date.
Tap Done.
You can Delete or Edit Today’s Note by tapping a day on the Week Notes page and then selecting Edit Note (the pen at the top right of the page) or Delete Note (at the bottom of the page).
What is the difference between Post and Messages
Posts in Feed are used to publish text content with or without attached photos, videos and documents to group(s), Staff Members only, dogs’ portfolios or everyone at your dog daycare.
In Messages, you can freely choose which user(s) at your daycare should receive the message. You can send text, photos a nd videos to one or several recipients within different groups.
How to change or delete a post in Feed
You can change text in a post but not attached photos, videos or documents. If you want to change attached files, you need to delete the post and create a new post where you attach the files that you want to publish.
To delete a post or change the text of a post, tap the three dots to the right of the post and select Edit Post or Delete Post.
How to change or delete a comment in Feed
Open the post by tapping the comment or Show all comments.
iPhone/iPad: Slide the comment to the left and a new menu will open.
Select Edit or Delete.
Android: Tap the three vertical dots to the right of the comment and a new menu will open.
Select Edit Comment or Delete Comment.
How to move dog to another group
Dogs can only be connected to one group at a time. You can change group for dogs by opening the Dogs tab and select the group you want the dog to be connected to.
Tap Add in Dogs field and select the dog(s) you want to move into this group.
Tap Done and confirm.
How to remove dog from your dog daycare
Open the Dogs tab and select group.
Tap See All Dogs.
Tap Edit (pencil icon).
Select the dogs you want to remove by tapping Delete icon.
Select Done and confirm.
How to remove staff from group
Admin can remove staff users from a group.
- Select Dogs tab and tap the group to which the staff user belongs.
- Tap See All Staff Members and select Edit (pencil icon).
- Select the user(s) you want to remove by tapping the red cross icon.
- Select Done and confirm.
What should I do if my dog daycare is not listed?
If you do not find your dog daycare in the list when signing up, you can send them a request to start using Jojna.
Tap Search and enter the name of your dog daycare in the search field.
Select Add Your Dog Daycare (+ icon).
Enter Daycare Name, City and Manager’s Email.
Tap Send Request.
Your request to start using Jojna will be sent to the email address you have entered. Once the manager has activated an account for your dog daycare, you will be able to find it in the list.
How to change your phone number
You can change your phone number for logging into your profile in the app.
Go to the Settings tab.
Select My Profile.
Select Edit (top right of the page).
Select Change phone number.
Enter the new phone number you want to log in with.
Select Save.
Log in to the app with your new phone number.
You can also contact support and we will help you.
How to delete your profile
Note! If you delete your profile, all your data is deleted and the deletion cannot be undone.
If your are the only Admin at your dog daycare, you must first assign another Admin or delete your Dog Daycare Account before you can delete your profile.
- Open Settings tab and select My profile.
- Tap Edit (pencil icon) and select Delete profile at the bottom of the page.
- Confirm to delete your profile.
CSS Close top accordion
What should I do if my dog daycare is not listed?
If you do not find your dog daycare in the list when signing up, you can send them a request to start using Jojna.
Tap Search and enter the name of your dog daycare in the search field.
Select Add Your Dog Daycare(+ icon).
Enter Daycare Name, City and Manager’s Email.
Tap Send Request.
Your request to start using Jojna will be sent to the email address you have entered. Once the staff has activated an account for your dog daycare, you will be able to find it in the list.
How to connect multiple dog owners to the same dog
Every dog owner who wants to join a dog profile needs to sign up in the app and Add dog. If another dog owner has already created a profile for your dog, you will be prompted to join the same dog profile when you add your dog.
Note! Be sure to enter the same Name, Breed and Date of Birth for your dog as the first dog owner provided when adding your dog.
If you enter the same dog details, you will be prompted to connect to the same dog.
Select Get Linked and you will be connected to the same dog when your request is approved.
If you are not prompted to connect to the same dog, you have entered different details for Name, Breed or Date of Birth compared to the details previously entered for the dog. Check and compare dog details with the first dog owner.
How to add Contacts
Dog owners are registered as users in Jojna. This means that the person has their own login with the authority to manage their own profile and the dog’s details.
Contacts are not registered as users in Jojna. The person does not have access to change their own profile or the dog’s information.
Dog owners are responsible for adding, changing and deleting the dog’s Contacts.
Contacts are people for whom the staff should have contact details in case of need.
Note! You do not need to add another dog owner as a Contact if that person wants to sign up as a user in Jojna. All registered dog owners who are connected to the dog are automatically displayed under Contacts.
To add a Contact, open the My dog tab and tap your dog.
Select Contacts and tap Add (+ icon).
Enter the contact’s details and select Save.
To change or delete a Contact, open the contact’s profile and select Edit or Delete.
How to hide your profile
You can hide your profile from other dog owners at your daycare. However, the staff can always see your profile.
Open the Settings tab and select My Profile.
Tap Edit (the pencil at the top right of the page) and select Hide my profile and select Done.
How to hide your dog's profile
You can hide your dog’s profile from other dog owners at your daycare. The staff can always see your dog’s profile.
Open the My Dog tab and select your dog from the list.
Select the Dog Details
(On iPhone: tap Edit)
Activate Hide dog’s profile and select Done.
How to change your dog's profile
If you want to change details for your dog (for example Name or Profile picture), open the My Dog tab and tap on your dog.
Select the dog’s profile and click on Edit (the pencil at the top right of the page).
Change the details and select Done.
How do I add multiple dogs?
If you want to add more dogs, open the My Dog tab and tap Add (+ icon).
Select dog daycare and group and enter the dog’s details.
Click Save and your joining request will be sent to your dog daycare.
How to add or change my dog's schedule
Under My Dog is the Schedule feature where you can add, change or delete your dog’s schedule. You can create a schedule for a single day or choose to repeat the same schedule for several days.
Enter schedule for the days that your dog needs dog daycare. The days that your dog does not need dog daycare, no schedule is specified.
Tap + to add schedule.
Select the day and time for starting the schedule.
Select the end time for the schedule.
Select Done or Repeat the same schedule times for other days.
When you choose to repeat the schedule, you specify which days of the week this schedule should apply to.
Then you choose the day on which this schedule should end.
You can also choose to add the same schedule for all your dogs if you have several dogs in the app.
If you want to change or delete a schedule, tap the day in the list of schedules.
Tap Delete to remove the schedule.
Tap Edit (the pencil at the top right of the page) to change times. Select Done.
What is Report Absence feature?
On My dog page, there is a feature for Report Absence. When you enable this feature, the dog is shown as Reported absence (Day Off) to the staff. This applies immediately until you disable the feature.
If you instead want to report the dog as absent in advance during an upcoming period, you should omit the schedule for the days the dog is to be absent. That is, your dog is present on the days when a schedule is specified.
What is the Dog's Portfolio?
The dog’s portfolio collects all posts in which the staff has tagged your dog.
Open the My dog tab and select your dog in the list.
Select Portfolio to see all the posts that the staff have added to your dog’s portfolio.
How to change your phone number
You can change your phone number for logging into your profile in the app.
Go to the Settings tab.
Select My Profile.
Select Edit (top right of the page).
Select Change phone number.
Enter the new phone number you want to log in with.
Select Save.
Log in to the app with your new phone number.
You can also contact support and we will help you.
How to change or delete your comment in Feed
Open the post by tapping your comment or Show all comments.
iPhone/iPad: Slide your comment to the left and a new menu will open.
Select Edit or Delete.
Android: Tap the three vertical dots to the right of your comment and a new menu will open.
Select Edit Comment or Delete Comment.
Remind is a feature that sends a reminder to staff to view your comment.
How do I delete my dog's profile?
Open the My dog tab and select your dog in the list.
Select the dog’s profile and click on Edit (pen on the top right of the page).
Select Delete this profile at the bottom of the page and confirm your selection to delete your dog’s profile.
Note! The choice to delete the dog’s profile is irreversible. All content such as photos and videos are deleted.
How to delete your profile
Note! When you delete your profile, your dog’s profile is also deleted, including photos and videos in the dog’s portfolio.
If there are other registered dog owners connected to your dog, the dog’s profile will not be deleted, only your profile.
Open the Settings tab and select My Profile.
Click on Edit (the pen at the top right of the page) and select Delete this profile at the bottom of the page.
Confirm your selection to delete your profile.